top of page
  • Writer's picture"Romain Rolland" FLS

Обучението ми в Оксфорд-сбъдната мечта!


През месец юни, тази година, по програма ЕРАЗЪМ КД1-мобилност на учители, бяха одобрени 7 мобилности по проекта на ГПЧЕ ‘’Ромен Ролан’’- ‘’Умения на 21ви век. Научи и предай нататък.’’

Благодарности на: г-жа Теодора Николова, за това, че подкрепя този тип проекти, и на Таня Маджарова, от която, не само учениците, но и ние учителите, имаме прекрасната възможност, да се учим.

До момента са резлизирани 2 мобилности във Франция (Руан), 2 във Великобритания, (Оксфорд), 1 в Германия (Дюселдорф). Още 2 предстои да бъдат реализирани, през месец април 2020, във Флоренция.

Курсът, по който аз се обучавах, е: ‘’Творческо преподаване в гимназиален етап. Практическа и креативна методология за учители по английски език.’’ Курсът ми беше двуседмичен, през месец август, в Оксфорд, Великобритания.



За периода на целия си престой, бях настанена в английско семейство, а в курса бяхме 11 човека, от 7 държави. Аз бях единствената българка. Обучението ни премина през: всички аспекти на граматиката, методология, история на Великобритания и английската образователна система, мотивация, обучение на ученици със затруднения, пеене, рисуване и филми като творчески подход, технологии в класната стая, произношение, много силен акцент върху фразеологични глаголи, словосъчетания, съвременен английски; работа с ученици с различно ниво на владеене на езика. Всичките ни занимания бяха в групи, изключително интересно беше и споделянето на опит с останалите колеги. Интересни и полезни бяха часовете за упражнения по английски език и уъркшоповете относно методиката на преподаване.



Имахме организирани няколко обиколки с екскурзовод из приказния и магичен Оксфорд. Отделно през почивните дни, се включих в екскурзия до Warwick Castle и Stradford-upon-Avon (родният град на големия английски поет и драматург Шекспир)

Курсът ми, ме обогати с много нови идеи и методи за преподаване, занимателни игри, рисуване и песни, така че класната стая да бъде превърната в център на креативното мислене.

Участието ми в това обучение, беше едно наистина вълнуващо преживяване, незабравима среща с колеги от различни държави, ерудирани преподаватели и невероятни впечатления.



Мая Тинчева-Генева

Учител по английски език

ГПЧЕ’’Ромен Ролан’’

518 views0 comments
bottom of page